lördag 29 mars 2014

Visitation (Besök hos barn i Brooklyn)

Idag började dagen med Staffmeting. Det var lovsång, predikan och information från alla möjliga håll. Faktiskt väldigt kul och vara med på. 

Efter lunch idag så gick vi:
Vi har gått runt länge på Brooklyns gator idag. Vi har delat ut sådana här flyers om saturday sundayschool som startar imorgon:
Vi har även besökt barn i deras hem. Med vi menar jag: Jag, Lina och Linas Worker (hjälpledare), Alissa (hur det nu stavas) , en superhärlig tjej som är nyfiken på livet. 

Vi har mött smutsiga traffuppgångar, trevliga människor, lägenheter jag inte skulle vilja bo i, men framförallt ljuvliga barn som älskar Yogi bear och framförallt Lina som de känner. Men de hälsade även hem till mamma och pappa som också varit med på Visitation. Familjerna älskar verkligen Yogi bear och Lina. Det känns tryggt. Min syster har verkligen byggt en relation med dem och hon är tuff som säger ifrån när hon inte tycker om något som barnen gör, tex. Slåss på gatan. Snowflake som de kallade henne i början. När barnen kom fram och kramade mig blev jag först lite förvånad innan jag kom på att jag hade en Yogi bear tröja på mig:) 

Vi avslutade med Pizza och bibelläsning. 

Detta och onsdagen var mina två favoritdagar. Inte så kallt idag heller. 
Vi var ute mellan 13.45-22. 
Alissa och Lina. 

Nu ska jag ladda för en lång morgondag genom att sova! Imorgon är det Saturday Sunday School tre gånger om. Idag fick jag veta att Sidewalk Sunday School kör ut med 17 truckar mån-fre och varje truck kör till 3 platser varje dag. Vilket innebär att 204 olika gathörn, parkeringar  osv får besök av Metro varje vecka och många barn kommer. Imorgon ska vi köra runt i hela stan och plocka upp barnen med med bussar till Saturday Sunday School. Så roligt. Men nu! SOVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar