söndag 2 mars 2014

Kan inte med ord beskriva....

.... Denna dag! 

Jag vaknar först med otrolig nackspärr. Jag har inte haft det sen jag var liten så jag har glömt bort hur det kändes. DET GÖR EXTREMT ONT. Men, varför klaga och inte jobba lite istället för att hålla igång cirkulationen i kroppen. Det gick rätt bra ända tills jag sträckte lite på mig. AJ. Jag har nu inhandlat något som heter ICYHOT CREAM. Det hjälpte extremt mycket... Så jag hoppas på en god morgondag. 
När jag höll på och städa idag så satt det en stor fågel under bordet. Jag höll på och dö om någon vill veta. Carro och Helen trodde jag såg en orm. Men, faktum är att det finns inga ormar på Hawaii. 

Ikväll har vi haft ytterligare en middag utomhus. Chili blev det!
Sen alltså... Wow vilken Gudstjänst. Det var nattvard. Sam predikade om Helige Ande och det var såååå bra! Han talade om att händer inte det stora grejerna i kyrkan så är det risk för att bli en förening. Han menar att där ska folk bli friska och helande osv. Han ställde frågan: Skulle Gud försvinna från kyrkan, skulle det märkas då? Alltså tillåter vi den Helige Ande verka i vår kyrka? Starka ord. 

När predikan var slut. Bad en tjej för mig. Innan hade jag tänkt för mig själv: Kan inte någon be för just detta jag tänker på just nu. Och wow det gjorde hon. Tänk att Gud hör mina tankar och talar om dem för någon annan. Jag sa ju liksom inget till henne. Gud är liksom sån, så cool liksom. Det var också människor som blev friska ikväll. Gud gör saker. Kanske en av de bästa dagarna på Hawaii förutom nackspärren. 

Det är svårt att berätta om upplevelser för någon som inte var här. Men, kvällen var en upplevelse. Här delar vi nattvarden:

Nu ska jag snart gå och sova och försöka göra något åt min onda nacke. Imorgon söndag och ledig dag. Sorgligt nog endast en vecka kvar på Hawaii. Nästa stopp Los Angeles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar