fredag 28 mars 2014

Regler och mycket kärlek.

Imorse var det dags att starta dagen 9.00. Jag fick hjälpa min lillasyster att skriva tackbrev till alla som stödjer dem med pengar. Deras partners. Det var liksom det jag hann på förmiddagen. Sen var det dags för lunch och efter det fick jag åka med ett team till Harlem. Där vi hade söndagsskola med barnen mitt i veckan. Normalt brukar det ju vara vår i New York nu. Men det är kallt så det kommer inte lika många barn som det brukar göra. Men, det var väldigt kul ändå. Ett team i Bronx mötte dock uppåt 200 barn idag. Jag vet inte exakt hur många team som åker ut varje dag. Måste fråga min syster. 

Idag var det rätt lite barn. Men, då fick man chansen att prata mer med de barnen som var där. Vilket var en upplevelse. Metro World Child är noga med att alla barn lyssnar om man ska kunna vara med under söndagsskolan. Dessa barn behöver de reglerna och annars skulle det enbart bli rörigt och barnen skulle vara på varandra hela tiden. Ett barn var bara där för och få godis och tjafsade en del och rykte i lastbilen. Jag kände mig rätt tuff som sände hem honom utan godis. 

Metros 3 regler är: 
1. Stanna på din plats
2. Rör ingen annan
3. Visselpipa betyder tystnad. 

Och bakom alla dessa regler är mycket kärlek. Imorgon ska jag få vara med på staffmeeting och så ska jag få följa med min syster och besöka barnens hem. 
Detta ska bli mycket spännande. 
Här är några bilder från dagen: 
På kontoret.
Här kan du se alla länder Metro finns i.
Jag hörde en siffra på hur många barn alla länder möter i veckan tillsammans. Minns inte. Men, det var MÅNGA. Världens största söndagsskola. 
Harlemkidz.

Nu är det sovtime in New York. 
Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar