lördag 22 mars 2014

Första besöket hos lillasyster.

Igår kunde jag inte blogga eftersom det inte gick att fylla på min telefon med pengar. Så här följer två dagar i text, vissa inslag mer intressanta än andra. 

Igår: En timmes guidetur i Centralpark och våren kom till New York. Ljuvligt. Guideturen skedde i en cykelkärra. Guiden var från Burkina Faso.

Vi var på svenska cafeet FIKA. Jag kände mig nyttig när jag åt en svensk chokladboll. Jag saknar svensk mat. 

Sen gick jag på Times Square och köpte skor, lite billigare här!
En typisk bra dag. 

Idag: Första besöket hos min lillasyster i Brooklyn. Det var sååååå roligt. Jag tycker det ska bli så spännande att vara där en hel vecka och träffa massa barn och se söndagsskolan som de har på New Yorks gator. Jag kommer vara kvar en vecka när Carro åker hem på söndag. Lina körde en guidetur med oss idag. Hon gjorde det galant! Stolt syrra. Hon bor alltså i Brooklyn sen tre år tillbaka och jobbar på Metro World Child. En stor organisation. 

Sen blev det Brooklyn bridge, Chinatown, färja för att se NYC skyline, Freedomtower, 9/11 Memorial, Rockefellercenter mm. 

Ett ganska innehållslöst inlägg. Men fortsätt följa mig och särskilt från söndag för då kommer det bli riktigt spännande! Metro World Child möter flera 1000 behövande barn varje vecka och jag kommer få vara med!! 

Här kommer lite blandade bilder från två dagar: 
Guidetur och FIKA.
Chinatown.
Brooklyn Bridge.
Skyline.
Freedomtower. 
World trade center.
Rockefeller center.
Vänner framför vänner statyn. (Den som är med i introt i Vännerserien.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar