tisdag 24 september 2013

Alldeles för kallt redan...brrrr

Det är iskallt redan ju. Tänk att man för en månad sedan plaskade i ljummet sommarvatten.
Det går lite för fort helt enkelt.
 
Jag trivs superbra på mitt jobb där jag ska vicka under hösten. Idag var det dock kallt och vara ute på gården med barnen. Får klä mig lite varmare. Har så svårt med det där bara. Ibland är det jättevarmt och ibland jättekallt.
 
Efter att jag slutat idag tog jag en powernap, och sen åkte jag iväg till gymmet och körde ett kondition och styrkepass. Det gav pigghet åt kroppen. När jag kom hem tog jag en lång och skön dusch, nu är jag uppvärmd igen och reda för att sova i min nya säng.
 
Glöm inte att det är gratis och träna på Kungsportens gym denna vecka. Andra veckor är det riktigt bra pris. Så värt det. Typ världens bästa gym!
 
Efter åt jag bacon. Love it! Vad är din bästa efter träningsmat? Har hört att man ska få i sig protein. Stämmer det?
 
 

2 kommentarer:

  1. Protein är bra, men det beror även på lite vad du tränat. Har du bränt mycket kolhydrater och ditt mål inte är att gå ner massa i vikt så behövs även den depån fyllas på :) typ så tror jag det är ;)

    Min favorit är Gainomax Choklad direkt efter, men det blir lite dyrt. Så en banan brukar vara lätt att få med, men försöker då äta ytterligare ordentligt när jag kommit hem - med det blir ofta en hel middag och kvittar lite vad. Men lasange gilalr jag alltid :) Man behöver visst mer än man tror efter träning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ett förtydligande, jag tror oavsett att även kolhydrats-tanken behövs fyllas på efter träning. Ja typ alla depåer. Kanske mer frågan med hur mycket...
      Brukar med vara en indikation på om man blir förkyld efter att man kommit igång och tränat - att man äter förlite efter. För träning är ju egentligen att bryta ner kroppen - och sedan behövs resurser för att bygga upp den igen...
      Hahaha. Oj vad det här engagerar mig idag! Igår satt jag och tittade på olika innebandyalternativ. Hyfsat sugen på att va igång igen...

      Radera