söndag 22 september 2013

Att ha en relation som håller.

 
Kanske har du liksom jag någon gång i livet funderat på vem som är din närmsta kill eller tjej kompis, vem du kommer dela livet och gifta dig med, vem som är ditt föredöme eller vem du är föredöme till.
 
Kanske du har blivit sviken av en vän eller en pojk/flickvän eller någon annan som står dig nära. Kanske du svikit själv någon gång. Oavsett var vi är i livet så tror jag alla på något sätt mött trasiga relationer i någon grad. Vår värld är sådan och kommer vara sådan. Men, du kan göra en SKILLNAD!
 
I vissa stunder i livet när jag sett många relationer som spricker så har jag själv funderat på hur man ska få relationer med vänner eller den framtida personen man ska gifta sig med att fungera. Man kan nästan bli lite tveksam. Lite som att när man hör en negativ kommentar så är det lättare att ta till sig den än 10 bra kommentarer. I dagens blogginlägg vill jag hylla alla positiva uppmuntrande ord och äktenskapet. Du kan välja att följa de exemplen som håller och se att vi lever i en värld som inte bara är trasig utan att vi lever i en värld där människor vill bygga långsiktiga relationer. Jag förstår att en skilsmässa kan vara svår och smärtsam, i vissa extrema fall så kanske skilsmässan är rentav nödvändig. Men, jag önskar att det blev färre sådana.
 
Detta blogginlägg skriver jag inte för att klanka ner på någon. Jag skriver det snarare för att jag blev påmind om att det finns så många goda exempel på relationer som håller och som du kan lära av om du är rädd för att de inte ska hålla. Ett av dessa goda exempel är min egen mamma och pappa!
Min mamma och pappa tycker och tänker inte alltid lika, men de har byggt en långsiktig relation som hållt. Deras exempel är värt att följa och lära utav, vem tar du rygg på? vem ser du upp till? Följer du livets goda exempel? Har du inget? Sök ett!
 
GRATTIS MAMMA OCH PAPPA PÅ ER 40-ÅRIGA BRÖLLOPSDAG!
22/9-73-
22/9-13.
Glad att det just blev ni och att jag fick bli er dotter.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar