onsdag 25 september 2013

Min mormor del 14 - En sann hjälte - slutdel

Nu har ni fått följa det jag skrivit om min mormor i 13 delar. Allt det skrev jag för cirka 4 år sedan. Jag har drömt om att en gång skriva en bok. Om det någon gång blir en bok om mormor eller någon annan, det vet jag inte. Men, det vore kul.
 
Jag kan dock konstatera att min mormor var en sann hjälte!
Trots att det var 12 år sedan hon var i livet så påverkar hon människors liv fortfarande. Dels genom att folk kommer ihåg henne och dels genom att hon påverkat människor positivt medan hon levde. En sådan tant vill jag med bli. Det jag skrivit om är ju min bild av mormor och jag kände att hon fullkomligt älskade mig. Jag vet inte hur andras bild av henne är, mer än att jag hört mycket gott.  Hon var en cool tant med hjärtat på rätta stället. Finns så mycket att säga som inte får plats i ett blogginlägg. Mormor jag älskar dig och har saknat dig extra dessa dagar då jag skrivit om dig. Tack för att jag fick vara ditt barnbarn. Jag kommer aldrig bli en lika stor tidsoptimist som du. Det skulle jag nog mer retat mig på om du levt nu.. hihi.  Jag kommer nog heller aldrig att vara lika frimodig som du att gå och sätta sig på folks sängkant och dricka kaffe sent på kvällen. Nej det finns mycket som inte går och göra likadant som du. Men, ibland i knepiga situationer kan jag tänka: Vad skulle mormor ha gjort?
 
Jag har fått lite kommentarer från olika personer. Jag tackar för all uppmuntran från de som sagt att jag är bra på att skriva.
 
Några släktingar har även kommenterat på facebook och här på bloggen och jag tänkte jag skulle dela dem då ni ändå kan se dem. De följer här nedan och de är VÄRDA att läsa, för de är roliga saker om mormor. Till sist avslutar jag med några bilder.
 
NATTUGGLA SOM JAG!!


 
HAHAHAHAHA!!

 SÖTMORMOR!


 
MORMOR I STORA SKEDVI!

 
EN GAMMAL BILD PÅ MORMOR.


EN FELVÄND BILD. Ett foto som alltid finns i min plånbok.
Hade egentligen önskat fler bilder. Men, när jag skrivit klart inlägget orkade jag inte ta ner min stora fotolåda. Tog de jag hade till hands.
Mormor återkommer säkert i min blogg någon gång.
Har du något att bidra med i denna story så skicka det gärna till mig.
Och glöm inte läsa del 1-13 om mormor. Sen får du gärna fortsätta följa min blogg om du vill där jag skriver om allt möjligt!
HEJSVEJS!


1 kommentar:

  1. Nu har jag och Holger läst allt i ett svep!! Så ROLIGT FRIDA!!!

    SvaraRadera