söndag 1 september 2013

En sommar som startade i examenstider...

 
 

Min sommar med många bilder och lite text!
... En fantastisk sommar.

 
 
Tänk att vi blev färdiga samtidigt. En stycke pastor och en färdig diakon. Systrar för alltid!
Dock inte så bra bild!

 
Världens godaste examensfika med familjen. Cheesecake, dubbling och hallonsås.

 
Tillbaka i Jönköping firade jag med vänner. Fick fina grejer.

 
En sommar med många bad... (Här djupadalsbadet i Kumla)
Med många kvalitetsstunder med syster och 4 syskonbarn.

 
Och en sommar med kanske lite för mycket sol! (I alla fall för skinnet)

 
Min äldsta systerdotter döps!

 
Är i Kumla och säger Hejdå till ungdomspastorn med fru för att senare välkomna dem i Jönköping. Så det var ju inget hejdå för mig!

 
Under mina fyra år på min utbildning har jag haft praktik i Pingst Jönköping.
En underbar tid. Här är det avslutning med teamet och jag kör höghöjdsbana..
Sommaren börjar ju dock inte på riktigt för än.........

 
..... Nyhemsveckan drar igång. Detta år hade jag förmånen att få välkomna några gäster till Nyhem under veckan och se till att de hade allt vad de behövde. Kul uppgift.

 
På Nyhem träffar man släkt och då äter man mycket lakrits.

 
Ljuvliga sol. Tack att du inte gömde dig denna sommaren.

 
Livets bästa barnvakter, numera mina vänner. De bor i Umeå. De våldgästade mig i Jönköping och skämde bort mig under ett dygn.

 
Det var rätt tufft och gå från plugg till heltidsjobb och sommaren innebar en hel del trötta dagar. Dock blev det maxad vila på slutet och jag blev till slut supernöjd med min sommar. Här med favoritglassen en ledig stund på jobbet.

 
Min äldsta systerdotter fyllde 13 år.

 
Min uppväxt vy. Älskar åkrar, för alltid!

 
Frukost med lillasyster hemma från New York i 3 veckor.

 
 
 
En sommar med mycket gott!

 
Vackra vyer... och...

 
... hemska ögonblick då det börjar tokåska när man är på sjön.

 
Häng med vänner på en båt....

                                                    
                                                               .... i Karlskrona skärgård.


 
En sommar med mycket fest... här på festhumör...

 
Mycket bad som sagt (Skogsbrottet Kumla)


                                                                 Kumla är fågelrikt.
 
Syskonkärlek (Brorsbarn i Stockholm.)

 
Kvallehäng i Uppsala med Sara....

 
Kick off och församlingsdag med Pingst Jönköping.

 
Fotboll med Pingst Jönköping...

 
Där sommaren började avslutades den också med ett dopp. Nyhem!
 
Summa summarum. En sommar med MYCKET jobb och MYCKET vila. Hur det nu går ihop. Tack för sol, familj och vänner. Nu taggar vi hösten... med jobb på en förskola med kristen profil... under tiden ska jag fundera på vad jag ska göra när jag blir stor. Livet är spännande.

2 kommentarer:

  1. Låter som att du haft en underbar sommar:-) kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med förregående :-)
    Kul att få vara en del av din sommar, var sååå mysigt att ha dig här! Stor kram

    SvaraRadera