onsdag 4 september 2013

Frida på en cykel är en ovanlig syn!

 
För första gången på 8 år har jag en fungerande cykel. Jag bara insåg att jag behövde lämna in min cykel på service. Jobbet ligger på ett sådant avstånd att det går att cykla. Det går snabbare att åka buss. Men, det är billigare att cykla. Det kostade 459 kr att lämna in cykeln på service, lite mindre än ett månads busskort.
 
I själva verket avskyr jag att cykla. Om det är varmt ute så blir jag bara så där äckligt varm och är det resten av dagen. Jag föredrar att gå om det är på rimligt avstånd och du kan gå på en trottoar. Jag är en sådan där lantis som flyttade in till centrum av Kumla när jag gick i nian och det fanns cykelbanor överallt. När jag kom till Jönköping fick jag nästan en chock över alla trafikregeler som finns för en cykel. Man borde ta cykelkörkort så fort man får cykla utan sin mamma och pappa. Hur ska man annars veta?
 
Men, nu är det Frida som ska ta tag i sin cykelskräck + att skaffa sig en cykelhjälm.
Jag är taggad för en höst och att komma igång med träning igen efter sommaren.
Imorgon ger jag dig mina bästa tips för att hålla träningsångan uppe!
En bild på min fina cykel.
Morsning korsning.
 
                                                         

1 kommentar: