lördag 7 september 2013

Kraften i en annan människas omsorg...

... är stark!
Jag skrev häromdagen att jag skulle ge er mitt bästa träningstips. Men, inspirationen till det försvann. En annan dag får det bli!
 
Ikväll har jag sätt en fantastisk film. Chasing Mavericks.Se den!
 
När man ser fodralet kan man tro att filmen enbart handlar om surfing. Men, det var så mycket mer.
Den påminde mig om så mycket i mitt liv. Framförallt de människor som visat mig omsorg. De människor som hjälpt mig på många olika sätt.
 
De dagar som har varit tuffa har jag fått mat, omsorg, trygghet, kramar, tid och ro.
De dagar jag inte förstått har någon lyssnat.
De dagar jag har varit glad har någon skrattat med.
De dagar jag har gråtit har någon suttit tyst bredvid.
De dagar allt är på topp finns de som har svarat på min nyfikenhet och hjälpt mig bli bättre på saker i livet som jag tycker om att göra.
Ord räcker inte till...
TÄNK VAD JAG HAR DET BRA!
 
De dagar som jag känner mi mest ensam, vet jag att det alltid finns en som bär mig. Hans namn är JESUS!
En människa kan vara Jesus fötter och händer.
Men, det är endast Jesus som kan ge fullkomlig frid.
Han är rätt bra han!
 
När jag såg Chasing Mavericks så blev jag återigen sådär frustrerad inombords att det finns så många människor som inte kommer till sin rätt. Det är då jag vill bara röra om i grytan och visa alla att de är värda något, men framförallt vad de kan ge till någon annan.
 
Se Chasing Mavericks och fundera på hur denna filmen berör dig!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar