fredag 21 februari 2014

Att inte vara ledare, men ändå få ansvar fullt ut.

Imorse började dagen med äkta svenskt knäckebröd... Mmmm...

Dagen idag har varit såååå varm!
Vintageshopen är med på två stora event i Honolulu i helgen. Min dag började med att jag var med och förberedde inför dem. Ovanför kan ni se den billigaste hörnan i Vintageshopen. Och här kommer två bilder till: 

Saxony som har hand om Vintageshopen är kreativ. Mina uppgifter idag var att vika ihop STN tröjor inför eventen och slå in ömtåliga grejer i tidningspapper. Vid 14 åkte de till eventet och jag fick hålla ställningarna med Jill på hemmaplan i Vintageshopen. 

Hemma i Sverige är jag van att vara en ledare. Här på STN är jag inte ledare utan det finns bara de som är ledare för mig. Väldigt nyttigt och se den biten med och det kan vara rätt skönt och endast bli ledd för ett slag. Tänkte på detta när Jill gick och tog ut pengar idag. Hon lämnade mig i Second hand shopen och litade på att jag kunde sköta kassan och möta kunderna på ett bra sätt. Själv var jag nog mest nervös för engelskan och om de frågade något jag inte visste. Men, det gick bra. Till och med de som var från STN frågade mig om de fick gå upp på förrådet och hämta saker och då var det bara för mig att ta ansvar. Wow, sånt växer man av om det så bara är för en halv timma. En sån ledare vill jag vara och hoppas att jag har varit hemma i Sverige. Jag vill våga ge ansvar till de jag leder och få dem att växa. WOW vilken grej! 
Min vy från kassan och för övrigt var det en ganska lugn dag. 
Ikväll var det lovsångskväll. De mest berörande var att se barnen som brukar hänga på STN. De satt i knäna och kramades med de som är här på STN. Barnen fick även vara med och spela på instrumenten. De gjorde det bra! 
En väldigt suddig bild från en bra kväll.

Sista bilden får bli mitt hejarop för Sverige i semin. Det stör mig att jag ligger och sover då. Jag vill se OS. Heja Sverige. 
Idag har jag räknat ut att om 57 dagar är jag hemma i Sverige och möter våren. Kan låta mycket. Men, tiden går FORT! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar