måndag 3 februari 2014

Obamas favorit.

På söndagar och måndagar är det ledigt. Jag, Carro och Helen bestämde att vi skulle åka till Obamas favoritstrand idag: Kailua beach. Det negativa här på ön är att bussarna tar så lång tid. Dels får man vänta länge för man vet aldrig när bussarna kommer. Sen tar de omvägar så det tar sin lilla tid. Men, då hinner man se mycket och även prata en hel del. Idag har vi pratat mycket om USA, Tyskland (Helen är därifrån) och Sverige. Vi har pratat om Valutor, om att vara en Svensson och om invandringspolitik. Man lär sig mycket när man är ute och reser. Vi hann vara i Kailua cirka 4 timmar och 2 av dem var vi på stranden. Vi fick sen reda på att det hade varit mycket bättre väder på andra sidan ön,osis! Men, har man gett sig iväg med buss så finns det ingen återvändo. Någon helg blir det nog hyrbil. Dock fick vi se en VÄLDIGT VÄLDIGT fin strand och jag njöt så jag nästan somnade. Vi hade ju inte regn.. Det var ju varmt och lite sol. Blir nog min favoritstrand med. Eller vad tror du?
Kailua beach

Utsikt från ett skitigt bussfönster på väg till Honolulu. Här blir det mörkt runt 18.30 så sen tog vi in på shoppingcentret och åt mat. 

KÖTT😍, som jag längtat! Sen blev det Annanasglass från DOLEplantation. 

Efter det blev det shopping på Old Navy och Forever21. Det blev två toppar, ett linne och ett par flipflopp (bilden nedan) för cirka 200 svenska kronor. Såna kap gillar jag. Jag gillar även och sova, GODNATT (23.05).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar