torsdag 27 februari 2014

Egentid som uppskattas.

Idag hade vi sovmorgon till 11.00, sååå skönt. Jag sov till 10.00 och jag bara njöt. Dock kommer jag inte sakna alla ljud på mornarna och alla som smäller i dörrarna. På kvällarna har jag inga problem med det. Då är man så trött så man somnar ändå. Idag vaknade vi upp till ett kyligt Hawaii. 

I helgen har Vintageshopen varit med på två stora event. Så idag var det kaos i Vintageshopen. Det var prylar överallt. Vi har med andra ord varit med och ställt allt till rätta igen. Här kommer några bilder från dagen: 


Jag stod i kassan en stund. 
Med andra ord lite kaos. Imorgon ska jag se om jag har möjlighet att ta lite efterbilder. Helen och jag var iväg på lite andra uppdrag så Carro och Saxony står för det mesta av resultatet. 

Idag har det också tvättats och lagats 6 matlådor med köttfärs. HIMMELSKT. Det är inte så lätt och laga bra mat när 12 ska dela på köket. Men, nu är vi bara 4 stycken fram till söndag vilket är ljuvligt om man ska se det ur matsynpunkt. Jag NJÖT av min mat. 

Något jag också uppskattat på Hawaii är egentiden. Jag är ingen egentidsmänniska alls. Jag älskar att ständigt ha folk runt mig. Men, här älskar jag att sitta ensam på bussen och filosofera, att sova en timma extra, att sitta på balkongen och skriva.. Ja allt sånt där njuter jag plötsligt av. Kanske också för att man inte har 1000 andra saker att göra på kvällarna. Rätt skönt. Tål att tänkas över när man kommer hem till Sverige. Jag tror alla människor är beroende av olika mycket egentid. Ibland tycker jag det snackas alldeles för mycket om egentid. Tänk de människor som alltid har egentid och längtar efter gemenskap. Tål också att tänkas på. Hur hittar du balansen i det där? 
Jag måste dock tillägga att här försöker jag ha mycket gemenskapstid också för att få snacka mycket engelska. 
Nu ska jag i allafall ha lite egentid.
Jag ska släcka lampan. 
GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar