lördag 8 februari 2014

You Guys look very sick!

Just det! Det var precis vad jag och två tjejer fick höra av ett barn som lekte på gården när vi gick förbi. You Guys look very sick! Undrar just om det var en cool fras man säger till coola människor eller om vi såg ut som vandrande lik... Hahaha... Jag var mest glad över min mjukglass som jag hittade väldigt billigt på Wendys. 

Dagen idag har varit rolig på många sätt. Jag, Kyle och Helen åkte till foodbank och packade mat. Foodbank är väldigt stort. Därifrån får STN donations och hemlösa får mat. Det är väldigt mycket hemlösa här. För att STN ska få donations så måste vi också hjälpa till och packa mat. Idag fick vi slänga väldigt mycket dålig mat till skillnad från förra gången. Barnmat får man inte heller spara. Alla som tar emot mat får skriva på ett papper att de vet att maten snart är utgången, men det kan ju inte en bebis  göra. Den konstigaste grejen jag packade idag var grön mintsås som är god till rostbiff, vill du testa? Vi borde faktiskt ha foodbanks i Sverige (nu höll jag faktiskt på att skriva på engelska:).. Det går fort i svängarna. 

Ikväll har jag och Magdalena från Sverige gjort massa chokladbollar. Dock utan pärlsocker (som inte finns), med alldeles för stora kokosflakes, med strössel, med vaniljextrakt och lite för dåligt kakao. När du ska göra chokladbollar här måste du dra ner på sockret och ha mer av allt det andra. Chokladbollarna blev dock väldigt populära blev folket här. Och jag är glad att jag kunde frambringa lite Sverige i Amerikat! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar