fredag 14 februari 2014

Ett inspirerande samtal en helt vanlig dag.

Idag har det varit en väldigt vanlig dag här på STN. Vi har städat, skrivit in adresser i registret och hållt på med akvariefiskar vilket inte är så vanligt i och för sig. Men, de ska sälja dem i Vintageshopen. Vet ej om något donerat dem. Kul i alla fall.  

Just nu bearbetar jag många olika intryck. Sådana intryck jag aldrig haft eftersom jag gör något jag aldrig gjort innan i en helt annan kultur. Det är bra intryck samtidigt som man ibland känner att nu rinner intrycken över. Därför rensade jag mina tankar lite på eftermiddagen och hade lite me-time. Sen pratade Jonas och jag lite, (pappan i familjen från Sverige som jag känner sen förut.) Vi pratade om livet på STN, om vad kyrka är, om drömmar, nästa steg och om Sverige vs USA. Såå inspirerande. Jonas är lite av en extrabrorsa. Eller mycket kanske man ska säga. Han var min mentor i två år... Men dagen slutade inte där..
Kände att jag behövde skriva av mig lite så jag sms:ade lite med några av er där hemma. Ibland är det svårt och uttrycka alla tankar här. Det är sååå mycket engelska här. Det är inte lika lätt och vara detaljrik då, men jag får öva mycket. 

Måste bara berätta en annan sak som hände för några dagar sedan... Alla i Service team är inte kristna. Många kommer hit och volontärarbetar för att de vill ha någonstans att bo när de ser ön. En av tjejerna åkte vidare i tisdags. Hon hade ingen tro alls. Men, innan hon skulle åka bad någon för henne. Ungefär som en välsignelse. Efter det kom hon upp på rummet och var rätt tagen av vad som hänt och hon ville söka upp en kyrka hemma i Canada. Tänk vad en bön kan göra. Jag vet inte om du har en tro som läser min
blogg just nu. Verkligheten här är i alla fall att människor åker härifrån med upplevelser. Det är upplevelser som har stärkt min tro både nu och tidigare i livet. Oavsett om du tror eller ej, visst är det spännande att höra om människors upplevelser? Tänk att två människor som befinner sig på samma plats även kan uppleva så olika saker i livet beroende på var de är i livet och vad som kanske hänt innan. Oavsett vem du är så tror jag att Gud har en plan för dig. 

Imorgon ska vi ut på äventyr med Serviceteam. Hemma hos er så har alla hjärtans dag börjat med. Därför säger jag glad alla hjärtans dag och avslutar den 13:e här med några bilder från dagen: 
Livet för människorna runt STN!

En gata i Wahiawa

Jag jobbar med fiskarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar