torsdag 13 februari 2014

INTRYCK

Jag brukar läsa en hel del bloggar. Faktiskt inspireras jag en hel del av allt från kockar, människor som når sina drömmar och av människor som kommer med enkla tips till vardagspusslet. Faktum är att jag vill vara den människan också som inspirerar. Jag har många gånger försökt skriva dagbok för min egen skull, men jag tycker faktiskt att det är supertråkigt. Jag har alltid älskat att skriva och jag skriver gärna sådant andra kan läsa. Under min tid utomlands kommer jag fortsätta blogga (och hemma med) och här på HAWAII har hittills gjort det varje dag. Faktum är att just nu finns det så mycket jag skulle kunna skriva om så man nästan inte vet var man ska börja. Så många INTRYCK. Intrycken handlar om kulturkrockar, tro, möten med människor och mycket mycket mer. 

Nu är faktumet att jag gick upp 5.00 imorse och nu är klockan 00:02 här. Så idag blir det inga stora funderingar kring dessa intryck. Dagen resumeras här nedan i några bilder med lite text: 
Imorse var jag med för andra gången på Swapmeet. Idag var det så varmt och solen stekte. Jag har mött både otrevliga och trevliga människor idag. En kvinna proppade hela sin väska full för säkert 20 dollar och om inte så var det mer. Hon skulle absolut har det för 5 dollar. Tillslut fick hon det för 7. Vilket blir runt 50 svenska kronor. 
En annan kvinna var helt farsinerad över det volontärarbete vi gör och endel tycker vi ska behålla växeln på grund av det. Pengarna går ju till behövande. Sakerna vi säljer kommer från människor som lämnar secondhand prylar till oss. Men idag var många lite snåla och giriga... :)

Vi packar ur grejerna ur lastbilen. Jag vet egentligen inte vilka människor som kommer och handlar.. Fattiga? Hemlösa? Rika? Här på Oahu finns många hemlösa. Mamma frågade lite om de hemlösa idag när vi ringde varann. Så ett inlägg om det blir det kanske någon dag. Ska bara ta reda på lite fakta först. Hon hade rätt intressanta frågor. 

På eftermiddagen drog jag och Carro till Honolulu. Ananasen är fantastisk.  

En eftermiddag på Waikikibeach, Honolulu.

Ala Moana Shoppingcenter och Shave Ice med Ananas smak. 

Köpte till sist denna bok som är grymt snygg. Sen är det ju bra och läsa den med för att träna engelskan. 

Nu somnar jag! GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar