söndag 2 februari 2014

Gröna fingrar och smörgåstårta.

Dagen började med att plocka skräp. Och fortsatte med att Helen och jag städade ur vår kyl där 14 stycken har sin mat. Fint och rent blev det. 
Efter lunch jobbade jag och Helen i Vintage shopen med att hänga upp kläder och plocka fram och bort. Jag fick även plantera om plantorna utanför vilket jag aldrig gjort innan. Hoppas det blev bra för plantorna kostar 20 dollar styck. Vid det tillfället kände jag pastorn i mig. Men, det är väl en sådan där klassisk predikan om att så ett frö och sköta det så det kan växa. Just nu orkar jag inte göra en så lång utläggning om det för jag är för trött... En annan dag:) 
Några bilder från dagen nedanför: 
Köpte ett par sandaler i Vintageshopen. De kostade nästan 7 kronor:)

Mina planteringar. Kan ingen säga att de ser bra ut?

Ikväll har vi ätit Swedish smörgåstårta i kyrkan. Ungefär 120 pers igen och alla fick äta gratis. Det var väldigt gott och det var även annat på menyn. Menyn har dock en grov felstavning som ni ser:) 

Nu tar vi två dagars helg här.. Vi får se vad det blir för äventyr! 

1 kommentar:

  1. jag som älskar smögratårta! fast jag hade nog valt philadelphia cheese steak istället ändå. episk macka!

    så kul att följa dig frida, fortsätt gärna att lägga ut bilder. det blir så mycket mer levande när texten får luta sig på bilder!

    gud välsigne dig frida! kramar från björm, linda & nils

    SvaraRadera