onsdag 12 februari 2014

Jag saknar......

- Min familj och mina vänner, särskilt att inte kunna ringa när som helst för att det är dyrt och ni ligger och sover när jag är vaken.
- Lakrits, Kaviar, Knäckebröd och Marabou och svenska disktrasor (detta hade jag faktiskt med mig, men det börjar ta slut).
- Svenskt kött
- Min säng 
- Att maten är billig och att enkelt ha tillgång till kök. Maten är faktiskt billigare i Sverige. Men, nudlar funkar när köket är fullt med 14 tjejer. Så även tonfiskgryta som går att göra i micron. Tips på fler lätta förslag? En del jordnötssmör slinker också ner (av det nyttiga slaget). 
- Dammsugare och svenska sopbortstar. 
USA har inte alltid uppfunnit de mest smarta sakerna om man säger så;)
..... Ja det finns nog mer att lägga till på listan.

Jag saknar dock inte snön och vardagssysslor. Jag har det rätt bra. 
Jag saknar inte heller att enbart prata svenska (det gör jag en del med), men jag måste träna engelska. 

Idag har vi haft fasta igen mellan 10-15. Vi tittade bland annat på en film om Heidi Baker och så fick vi höra ett grymt vittnesbörd av en svensk tjej. Vi fick också se Noas ark trailern. Filmen kommer troligtvis ut på Bio när vi är i USA.. Weee.. Den verkar grym. 

På kvällen tog Helen från Tyskland och jag en utflykt till Haleiwa. Tänk att vi inte visste av varann för några veckor sedan. Nu är det som vi har känt varann hur länge som helst. 

Igår kom föresten en kille hit från Jönköping som jag inte känner, men känner igen. Kul när någon sådär otippat bara dyker upp på Hawaii. Han ska med volontärarbeta. Världen är liten. Jag tror vi är ca.15 svenskar här och man kan hitta kopplingar på alla möjliga sätt. SVERIGE ÄR LITET. 

Jag ska gå upp 5.00 så jag avslutar med lite bilder från dagen: 



Typ ett surfmuseum och ett får. 

#letsbeamericansforawhile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar