torsdag 20 februari 2014

Det är en balansgång!

Imorse var det dags igen.. 5.00.. Uppstigning. Swapmeet. Innan vi åker till loppisen stannar vi alltid till vid Starbucks. 
Idag blev det en svart kaffe och nötmix.
Så här såg det ut på loppisen idag! VARMT var det med. Lägg märke till damen med paraply. Här används de både till regn och sol, flitigt! 
Bästa upplevelsen idag: på slutet blir allt gratis eftersom vi inte vill ta med grejerna hem igen. Vi får ju in nya saker hela tiden.  Precis då kom två barn med sin mamma och barnen fick massa strandleksaker av mig och de blev så glada! Jag vet inte om de var fattiga eller så, men glada blev de:) 
På vägen hem: En ROSA sportbil!

Väl hemma på gården så var jag så trött så jag fick en släng av hemlängtan. Nattens sömn var så där god. Det är lite varmt och fuktigt här kan man säga. Att volontärarbeta på Hawaii är inte 7 veckor solsemester. Där kommer balansgången. Ska man varje dag efter man slutat åka runt och se ön för att du inte är på Hawaii för evigt. Eller får man ha hemma dagar på Hawaii med? 10 dagar här känns som en dag och du kommer snabbt in i vardagen. Du får alltså ha hemmadagar med, men inte vara sen att hänga med på äventyr. Idag bestämde jag mig för en hemma dag där jag skrev mycket, pratade med en svensk tjej jag inte pratat med innan om allt mellan himmel och jord medan jag åt ägg och knäckebröd. Vill även passa på och visa er hur det ser ut när Feeding the Hungry sker: 
Lastbilen från matbanken. Sen står de i en lång kö för att få sin mat. 
Feeding the Hungry berör mitt hjärta djupt. 
Peanutbutter, en vanlig syn! Här tillsammans med kex. På kvällen gick Carro och jag till McDonalds där jag spillde colan över hela mig. Kletigt och pinsamt. Idag har jag även pratat Engelska med Carro automatiskt. Fast hon är svensk. APPLÅDER! 

Vill innan jag somnar passa på och gratta denna kille som inte är så liten längre. I Sverige har Lukas 9 årsdag börjat. Ett hjärta av Guld med ett smittande skratt. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN. Hans moster tycker han blir coolare för varje dag som går och hon diggar honom skarpt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar