söndag 16 februari 2014

Att säga Hejdå....

Idag måste jag nog ändå säga att det har varit en av de tråkigaste dagarna här på STN. Men, man kan inte alltid ha roligt. Då uppskattar man mer de roliga dagarna. Imorse hade jag jordens träningsverk efter gårdagens hiking. Jag var helt mör i hela kroppen och trött. 

Klockan 10 var det arbetsdags. Dagens första uppgift blev att sitta i verktygsförrådet med en vibrerande penna och rista in STN i alla verktyg, alltså Surfing The Nation. Pennan var dock ganska ofungerande vid vissa tillfällen och så blev den för varm att hålla i. Uppgiften blev oavslutad. Sedan visade mig Kyle detta: 
Gissa vad? KAFFE. Som inte är helt drickbart som du ser. Det fick jag i uppgift att stoppa ner runt alla plantor. Solen stekte dock lite och brännan bättrades kanske på. Trädgårdsarbete inspirerar mig nog inte mest i livet. 

Sugen på att göra Serviceteam? YES... För vi har mer roligt än tråkigt. Sen stod jag och en amerikansk tjej som heter Amanda och delade ut godis, bröd, apoteksgrejer mm utanför Surfers Church. Det är alltid en inspirerande uppgift att möta människor. Älskar det! 
Sen serverades Chili con Carne och några kvinnor hade bakat cornbread.. Mmm....
Dagen blev alltså roligare till sist och vi fick höra en fantastiskt bra predikan av Troy som handlade om detta:

Eftermöte: Tid att reflektera.

Sen fick vi säga Hejdå till Niklas från Tyskland som gjorde sin sista dag här på STN och i Serviceteam. Jag tycker inte om att säga Hejdå. Märkligt att hänga med en person i en månad och sen inte veta om man kommer ses mer typ någonsin. WIERD. KONSTIGT. Att säga Hejdå är aldrig kul och kommer aldrig bli.. Men, endel av livet. 

GODNATT är ett mycket bättre ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar