tisdag 18 februari 2014

Mat, jobb och namnsdag!

Ännu en sovmorgon och en dag med sämre väder. Men, ibland njuter jag av att bara vara. Vi har varit lediga. 

Jag har handlat, lagat mat, skrivit kort, sökt jobb från och med 18 april då jag är hemma i Sverige igen. 

Reflektioner från dagen:
1. Det är svårt att söka jobb när man är utomlands. Det är svårt att hitta mailadresser om man inte söker via arbetsförmedlingen. Har ni tips och mailadresser så kom gärna med dem. 

2. Äntligen har lite av matflödet lossnat. Här finns inte den maten man är van vid och när den finns så smakar den faktiskt inte lika gott som hemma. Men, idag tyckte jag att jag lyckades. Jag har egentligen aldrig gillat att vara student när det gäller mat. Inte bara pasta liksom. 

Det var typ min dag. Dagen imorgon blir nog mer spännande att både läsa och skriva om. 
Några bilder från dagen: 
FIN BLOMMA.
Bacon, ris, ägg, sås och broccoli.. Gott!
En kort jobbansökan på Facebook. 

Grattis på namnsdagen alla Fridor. Kom ihåg att ni är älskade och har ett SNYGGT namn. Här börjar min namnsdag om typ två timmar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar