tisdag 25 februari 2014

Om strippklubben som blev en kyrka och om prövat tålamod.

Jag har det så bra på många sätt. Både här och hemma i Sverige. Idag gick vi upp tidigt för att utnyttja dagen till fullo. 
På bilden nedanför kan ni se balkongerna där vi bor (i det vita huset).
På nästa bild kan du se STN:s lokaler. 
Det är Coffebaren, det är Vintageshopen, internship (bibelskolan) lokaler och Surfers Church. Dessa lokaler var tidigare en porrbutik och en strippklubb. Men STN och Surfers Church fick ta över (eller köpa lokalerna, minns inte vilket) och nu används lokalerna till det jag skrivit ovanför. Känns fantastiskt att det kan användas till något mycket bättre. 
Sen kom bussen...
Lite av naturen på Hawaii. Jag kallar dem speciella granar. 

Vårt första stopp idag var Poena point (vet ej stavningen). Vilket är samma strand som vi var på igår. Sen åkte vi med bil till nästa stopp som blev här: 
Jag kan inte riktigt förstå hur folk vågar bada när det är röd flagg. Men, det var fint och ligga på stranden. 

Vårt tredje stopp idag blev Haleiwa beach och ett besök på kaffegalleriet när vi behövde en kylig drink. 

När vi sedan skulle ta bussen så prövades mitt tålamod. Jag var såååå hungrig. Hemma på STN var det BBQ time. Alltså grillning. Men, bussen kom ju aldrig. Vi väntade i över en timma. Helen försökte få mig och tänka på annat, tex den vackra solnedgången. Men, jag var för hungrig och stressad. Jag ville verkligen hem. Jag vet inte när bussen kom sen för en STN bil råkade få syn på oss och jag blev så lycklig. Äntligen skulle jag få mat. En sak som är säker, klaga aldrig på sena bussar i Sverige. De är alltid i tid om du jämför med här. Kanske är vi ibland lite för perfekta. Tillslut kom vi hem och vi fick ta del av grillningen och amerikaner som undrade mycket hur det var i Sverige och framförallt vad som var det bästa med maten i Sverige. Min frustration innan var som bortblåst och jag undrar nästan varför jag var så irriterad på bussen. Det var ju ganska onödigt. Allt blev ju ändå väldigt bra tillslut. Varför inte njuta av solnedgången istället? 

Avslutar med en bild från igår. Bilden är inte så tydlig. Men, till höger ser du the pregnant woman. Bergen ser ut som en gravid kvinna som ligger ner. Dalen du ser emellan bergen där solen är: det är stället där planen kom in när Japanerna kom till ön när de sköt på Pearl Harbor.
Man kan säga att planen flög över den gravida kvinnans huvud!


1 kommentar:

  1. det är underbart att få läsa om dina strapatser Kusin vitamin!!!

    SvaraRadera