onsdag 26 februari 2014

Väder och priser.

Det första jag farsineras lite av är vädret. Det är eller var iallafall regn period här på Hawaii. Men, nu har vi haft många fina dagar. Det där med regnperioden visste jag dock innan jag åkte. Och jag tror det nästan hade varit olidligt för mig och jobbat som vi har gjort om vi haft så varmt som vi haft de senaste dagarna. De varmaste dagarna kom på våra tre lediga dagar.. Weee! 
På kvällarna fryser jag dock. Framförallt nu när man varit så uppvärmd under dagarna. I morse när vi skulle till stranden i Honolulu så frös vi. Men, när vi kom till stranden så var det pangväder precis där just då. Så mycket kan det skilja. Men, vädret är alltid lite kyligare i Wahiawa där vi bor. Det ligger på en höjd. Här finns ju ingen snö som hemma, här ser man istället på vågorna att det är vinter. Särskilt vid vissa stränder där vågorna är höga. Sen finns de ju de stränder som alltid är lugna. Typ där jag trivs bäst. Här kommer en bild från dagens strandhäng:
Waikikibeach. 

Efter att vi hängt på stranden gick vi till macdonalds. 
1 dollar är nu värd 6,5 kr. 
En Cola kostar 1 dollar på macdonalds, så även en liten hamburgare. Alldeles för billigt. Men, vi har försökt att inte äta där så ofta. 
Något annat som är billigt är bensinen. 1 gallon: 3,78 liter, kostar runt 4 dollar. 
Maten är för övrigt rätt dyr här, tror det är bland de dyraste ställena i världen, (dyrare än resten av USA). Maten måste ju skeppas ut till öarna. Tex. Så kostar de flesta brödlimpor mellan 30 och 40 kronor. Som tur är får vi mycket bröd till STN. 
Ett träd.
Bilder från shoppingatorna downtown Honolulu. Idag köpte jag träningsshorts, bebiskläder och en klänning. 

Nu ska jag stänga mina blå eller gröna kanske. 
Sovmorgon till 11.00.
Imorgon blir det vintagejobb.

1 kommentar:

  1. Rätt kul att se. Vet inte om du har sett serien Hawaii 5-O
    Den är i alla fall ifrån hawaii å hihi.. platser du beskriver emellanåt är ju med i serien..;-) hihi.. coolt.

    SvaraRadera