tisdag 11 februari 2014

Sälar, Avicci, Sköldpaddor och sol!

Har precis avslutat två typiskt lediga dagar. Imorse gick vi upp 4.30 för att ta oss upp för berget Diamond head och se soluppgången över Oahu. Mäktigt. 

Efter det åkte vi till Barbers point som är ett av surfparadisen. Vi hittade inte dit först så vi frågade efter vägen. Han som fick frågan tyckte det var jobbigt och förklara vägen så han åkte före oss i tio minuter. Schysst alltså! Idag har det varit så varmt och på stranden låg det sälar. Häftigt!

Det blidde en matpaus på pandaexpress innan vi tog oss vidare till Paradise Cove. En betydligt lugnare strand i en vik kan man säga. Så fiiiint! Där badade vi mycket, såg sköldpaddor och solnedgången. Det gillas av mig!

Sen var det dags att lämna tillbaka hyrbilen. Avicci har spelats mest hela tiden på radion och Wake me up är en låt jag kommer förknippa med Hawaii! 

Tack solen för att du kom på våra lediga dagar. Avslutar med bilder från dagen.
Soluppgången och jag!

Soluppgången

Typiskt lång trappa. Jag var nära att ge upp. Men jag gav inte upp! 

Jag, Helen från Tyskland och Carro

Utsikt

Barbers point


Två sälar





Sköldpaddan är stor!

Solnedgången vid Paradise Cove!
Hejsvejs! 

1 kommentar: