söndag 23 februari 2014

Middag med hög gemenskapsfaktor.

Dagen idag började ljuvligt. Just så här satt jag och åt frukost:
Vilket också är vyn från STN byggnaden. 

Idag var det jobbdag från 10.00. Jag fick frågan om jag var bra på datorer och administration. Det sistnämnda tycker jag är ganska kul så jag sa ja. Jag kan ju säga att det där med datorn och sladdarna misslyckades jag med. Men, att administrera i excel lyckades jag mycket bättre med, det är dock lite klurigare att göra det från en dator med engelska termer. Men, jag skrev mest in massa siffror. 
Andra uppgifter idag var att:
- Att lasta ur bilen med donerad mat från foodbank. Idag fick vi gratis mjölk, släta bullar och youghurt.. Mmm.. Ingen som är här på STN tjänar ju pengar. Så gratis mat är gott. 
- Organiserat med målargrejer och verktyg mm. 

Klockan 5 började förberedelserna för Surfers Church. Idag har vi även välkomnat 26 stycken från Pepperdine university i Los Angeles. De är på besök här medan internship (Bibelskolan) är iväg i en vecka. Väldigt kul med några fler ansikten och ännu mer engelska. Jag kände mig liksom som en som varit på STN jättelänge. 
Här är förberedelserna klara!
Här har middagen börjat och ikväll blev den utomhus eftersom Coffee baren renoveras. Jag för min del tycker att det borde vara mer middag utomhus. På Surfers Church börjar vi alltid med middag. En av pastorerna förklarade ikväll hur viktigt det är att förenas i en måltid först. Då blir man liksom en starkare gemenskap. SÅ SANT! Precis som en familj kommer närmre varandra om de äter middag tillsammans. En familj med flera människor, men som ändå blir ett på något sätt!

MYSIGT! 

Sen var det gudstjänst. Idag var det lite svårt att hänga med i predikan. Vissa är svårare att förstå än andra när de pratar. För övrigt har jag lärt mig många nya ord på engelska idag. 

Nu har vi tre dagars ledigt. Jippi! 
Men, bloggen uppdateras ändå varje dag. KUL ATT JUST DU LÄSER. 

Godnatt från mig och Hawaii.
HEJA SVERIGE och TRE KRONOR. Blir väldigt lycklig om ni tar Guld. Silver är dock inte fy skam. Heja heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar