måndag 17 februari 2014

Larvinvasion.

Imorse vaknade jag av att någon tände lampan alldeles för tidigt. Och började städa. Eller jag klockan var ju snart 10.00. Tydligen hade tjejerna i rummet bredvid skrikit innan på morgonen, men det hade jag inte hört. Det var larvinvasion. Tydligen flugor som lagt sina ägg i soptunnan och sen har de blivit larver. Fy så äckligt. Skulle inte förvåna mig om vi hittat 40-50 stycken. Usch. 
Nu har vi en ren lägenhet som har sprutats med insektsmedel och det känns som vi helt plötsligt är 12 pedanter. 

Efter det hade jag ingen ork för att göra något på vår lediga dag. Vädret visar sol igen från tisdag och minst en vecka framåt. Hoppas på det. 
Detta har varit min utsikt mest idag: 
Det är från min säng. Jag har: 
- Läst
- Sovit
- Tittat på OS klipp på Youtube. 
- Lyssnat på musik
- Lyssnat på undervisning
Ja typ så och nu kommer det nog dröja ett tag innan jag kan sova. Har inte pumpat mig på energi idag kan man säga. 

Ha en bra måndag där hemma, min måndag börjar om 2 och en halv timma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar