lördag 1 februari 2014

Att sitta och sola på motorvägen...

... är spännande måste jag säga. Varför jag gjorde det ska snart berätta. Men, först ska jag börja i rätt ände av dagen...

Jag, Carro och 3 av de som kallas Staff åkte iväg klockan 7 till foodbank. Stället där all mat med snart utgånget datum kommer. Denna maten ges sedan till fattiga och andra ändamål. Mycket bra grej. Surfing The Nations måste volontärarbeta där ibland för att få donations till oss och mat till Feeding The Hungry. Så idag har vi packat pumpapaj, spagetti, jordnötssmör, tomatsås och massa annat gott. Vi fick med oss en hel del mat till gården med. Ingen på STN får jag pengar för jobbet så därför är det härligt med lite gratis bröd och andra grejer ibland. Mina favoriter är lemonscones. Hoppas jag kan hitta något liknande i Sverige. Jordnötssmör går inte heller av för hackor. Tur att det finns hemma. 

Och nu... På vägen hem... Vi hade sett fram emot en eftermiddag på stranden. Men vi fick sitta vid motorvägskanten och sola istället. Vi fick punka mitt på motorvägen. Bra att en säker kille körde. Jag sov i bilen och jag vaknade av smällen och jag skrek verkligen. Domkraften gick sönder när vi skulle byta däck. Därför fick vi sitta vid vägkanten och sola medan vi väntade på hjälp som tog ca 2 timmar. Det var så varmt, men ett äventyr i sig. När vi kom hem så var vädret sämre så vi somnade istället och nu har vi en soft kväll i coffebaren... 4 svenskar och en tysk. 

Summan och reflektion av dagen: har gjort två saker jag aldrig gjort förut. Foodbank borde finnas i Sverige. Så bra grej. 
Nedanför kommer lite bilder från dagen: 
Punka... Flat tire on The highway.
2 amerikaner på en amerikansk motorväg. 
Tack och hej för idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar