fredag 28 februari 2014

Mammas fest gjorde nytta för andra...Pengar...

Man brukar säga att pengar är roten till allt ont. Men, de kan också medföra glädjetårar. När mamma fyllde 60 år hade vi en överraskningsfest för henne. I inbjudan skrev vi att man inte behövde ta med presenter utan ville man ge något kunde man skänka pengar till välgörenhet istället. Pengarna som kom in delades mellan Surfing The Nation och Metro World Child (organisationen där min syster jobbar). Under nästa vecka ska jag förmedla pengarna som kom in till STN. Jag fick i uppdrag och se av mamma var jag tyckte att pengarna bäst behövdes (mer om det nästa vecka när jag förmedlat pengarna). Men, redan idag har jag förmedlat 60 dollar (vilket jag hade i kontanter just nu) till en person som var i akut behov av lite pengar. En människa med ett fantastiskt hjärta för andra människor, speciellt de små barnen. Personen började gråta och var så tacksam. Så tack ni som bidrog med pengar till välgörenhet på mammas fest. Ni har gjort en människa VÄLDIGT glad idag. Resten av pengarna förmedlas nästa vecka. Men, summan av det hela är att det är så roligt att ge, man vill bara ge mer. 

Idag satt jag och åt på balkongen. Det var väldigt varmt som ni ser: 
Dagen har annars spenderats i Coffeebaren eller i Vintageshopen. Här kommer lite bilder vilket jag lovade igår: 
Fiskar i Vintageshopen!
Kassan: Cool!
Hula hula. 
Ikväll har jag, Helen och Carro ätit detta: 
Ben och Jerrys, Hawaiiansk annanas, amerikanska pannkakor med sirap och hawaiianska bananer. Så gott. 

Nu sitter jag i rum 204. Två sitter till vänster om mig och samtalar. 5 till höger och spelar kort, någon wierd musik är på och jag känner att jag är på Hawaii och jag älskar det! 

2 kommentarer:

  1. Det är väl kärleken till pengar som man brukar säga är roten till allt ont?

    SvaraRadera
  2. Tycker du ser ut att vara på en mycket inspirerande plats i den där vintageshopen!!

    SvaraRadera